שרה, בעלת בוטיק אופנה בתל אביב, הסתכלה על המסך בתדהמה. אחרי חודשיים של ניסיונות כושלים בפייסבוק, היא הצליחה סוף סוף לייצר 50 הזמנות ביום אחד. מה השתנה? היא למדה את הכללים האמיתיים של שיווק בפייסבוק שמייצר תוצאות אמיתיות.
בעולם שבו כל עסק מנסה לתפוס את תשומת הלב של הלקוחות בפייסבוק, ההבדל בין קמפיין שמצליח לקמפיין שכושל טמון בפרטים הקטנים. אם גם אתם מרגישים שאתם זורקים כסף לרוח בפרסום בפייסבוק, המאמר הזה יכול לשנות הכל.
הנתון המדהים הזה יכול להפתיע אתכם: רק 2% מהקמפיינים בפייסבוק מגיעים לקהל היעד הנכון. זה אומר ש-98% מהעסקים מבזבזים את התקציב שלהם על אנשים שלעולם לא יקנו מהם.
“הפרסומת הכי יפה בעולם לא שווה כלום אם היא לא גורמת לאנשים לעשות משהו”
– דן, מנהל שיווק בחברת טכנולוגיה מובילה
דן גילה את זה בדרך הקשה. אחרי שהשקיע אלפי שקלים בעיצובים מרהיבים שלא הביאו אף לקוח אחד, הוא החליט לנסות גישה אחרת. במקום להתמקד בעיצוב, הוא התמקד בבעיה שהמוצר שלו פותר. התוצאה? עלייה של 340% בהמרות תוך שבועיים.
התקציב היומי המומלץ להתחלה בישראל
רבים חושבים שכדי להצליח בשיווק בפייסבוק צריך להשקיע אלפי שקלים. האמת? אפשר להתחיל בתקציב קטן ולהגדיל בהדרגה כשרואים תוצאות. העיקר הוא לדעת איך לחלק את התקציב נכון.
הסוד הכי גדול של מומחי הפרסום בפייסבוק הוא שהם אף פעם לא מפסיקים לבדוק ולשפר. כל קמפיין הוא הזדמנות ללמוד משהו חדש על הקהל, על המסר ועל מה שעובד הכי טוב. בתל אביב, למשל, גילינו שפרסומות שמתפרסמות בין 19:00-21:00 מביאות פי 3 יותר המרות מאשר בשעות הבוקר.
הצלחה בפייסבוק לא קורית בין לילה. זה תהליך של למידה, בדיקה ושיפור מתמיד. אבל כשעושים את זה נכון, התוצאות יכולות להיות מדהימות. השאלה היא – האם אתם מוכנים להשקיע את הזמן והמאמץ הנדרשים כדי להפוך את הפייסבוק לכלי המכירות הכי חזק שלכם?
בדרך כלל תוכלו לראות תוצאות ראשוניות תוך 3-7 ימים, אבל אופטימיזציה מלאה של הקמפיין יכולה לקחת 2-4 שבועות. חשוב לתת לאלגוריתם של פייסבוק זמן ללמוד את הקהל שלכם.
אפשר להתחיל עם תקציב של 50-100 שקל ליום. העיקר הוא להתחיל קטן, ללמוד מה עובד, ואז להגדיל את התקציב בהדרגה. עדיף להשקיע 500 שקל בחכמה מאשר 2000 שקל בלי אסטרטגיה.
המדד הכי חשוב הוא ROAS (החזר על השקעה פרסומית). אם אתם מרוויחים יותר ממה שאתם משקיעים, הקמפיין מצליח. בנוסף, עקבו אחרי מדדים כמו CTR (מעל 1% זה טוב), ועלות לרכישה שמתאימה לרווחיות שלכם.