1.7 מיליארד
משתמשים פעילים חודשיים בטיקטוק ברחבי העולם
הנתונים מדברים בעד עצמם: 95% מהמשתמשים בישראל צופים בטיקטוק לפחות פעם ביום, והפלטפורמה מציגה את התוכן שלכם לקהלים חדשים בצורה אורגנית יותר מכל רשת חברתית אחרת. בניגוד לפייסבוק או אינסטגרם שמגבילים את הטווח האורגני, טיקטוק עדיין נותן הזדמנות אמיתית לכל יוצר תוכן להגיע למיליונים.
האלגוריתם של טיקטוק פועל בצורה שונה לחלוטין: הוא לא מתבסס רק על מספר העוקבים או על אינטראקציות קודמות. במקום זה, הוא בוחן כל סרטון לפי הביצועים שלו בדקות הראשונות, ואם הוא מצליח לרתק צופים – הוא יכול להגיע לכל מקום.
“הסוד הוא לא בציוד המקצועי, אלא ברגש שאתה מעביר”
– מנכ”ל טופה, חברת הפקת סרטונים מובילה בישראל
כשמדובר בהפקת סרטונים לטיקטוק מקצועית, החשיבה האסטרטגית היא המפתח. לא מספיק רק לצלם ולהעלות – צריך להבין את הקהל, את הטרנדים ואת הזמנים הטובים ביותר לפרסום.
“תוך שבועיים מהסרטון הראשון, קיבלתי 150 פניות חדשות ללקוחות”
כך מספרת שירה, מעצבת פנים מרמת גן, על הסרטון שלה שהציג שיפוץ דירה בזמן מהיר. הסרטון צבר 800 אלף צפיות ושינה את העסק שלה לחלוטין. “פתאום אנשים מכל הארץ מכירים אותי ורוצים לעבוד איתי. זה כמו שקיבלתי פרסום בטלוויזיה, רק בחינם”.
המקרה של שירה לא יוצא דופן. עסקים קטנים ובינוניים ברחבי ישראל מגלים שסרטון טיקטוק אחד יכול להביא יותר לקוחות מקמפיין פרסום יקר של חודשים. הסיבה פשוטה: הפקת סרטונים לטיקטוק מאפשרת להגיע לקהלים שלא הכרתם קודם, ולעשות זאת בצורה אותנטית ומרתקת.
אבל זה לא קורה במקרה. מאחורי כל סרטון מוצלח עומדת אסטרטגיה מדויקת: מחקר קהל יעד, בחירת הזמן הנכון, שימוש נכון בהאשטגים, ובעיקר – יצירת תוכן שמעניין ורלוונטי. זה בדיוק מה שחברות כמו טופה עושות: הן לא רק מפיקות סרטונים, אלא בונות אסטרטגיה שלמה שמבטיחה תוצאות.
השאלה היא לא אם כדאי להשקיע בהפקת סרטונים לטיקטוק מקצועית, אלא מתי תתחילו. כי בעוד שאתם מהססים, המתחרים שלכם כבר בונים את הקהילה שלהם ברשת החברתית החזקה ביותר כיום.
אין זמן קבוע, אבל רוב הסרטונים הויראליים מתחילים לצבור תאוצה תוך 2-6 שעות מהפרסום. אם אחרי 24 שעות הסרטון לא זז, סביר שהוא לא יהפוך ויראלי. לכן חשוב לפרסם תוכן באופן קבוע ולא להתבסס על סרטון אחד.
בהחלט לא! הטלפון החכם שלכם מספיק בהתחלה. החשוב הוא תוכן איכותי, תאורה טובה (אפילו טבעית) וסאונד נקי. כשהעסק גדל, אפשר להשקיע בציוד מתקדם יותר, אבל זה לא תנאי הכרחי להצלחה.
הדרך הטובה ביותר היא לחקור את הקהל שלכם ולראות איזה תוכן הם צורכים. תסתכלו על מתחרים מוצלחים, תבדקו טרנדים רלוונטיים לתחום שלכם, ובעיקר – תתחילו לפרסם ותלמדו מהתגובות. כל עסק שונה, ומה שעובד לאחד לא בהכרח יעבד לשני.
האלגוריתם של טיקטוק אוהב עקביות. מומלץ לפרסם לפחות 3-4 פעמים בשבוע, ובאופן אידיאלי – פעם ביום. החשוב הוא לשמור על איכות גבוהה ולא לפרסם תוכן רק בשביל לפרסם. עדיף פחות סרטונים איכותיים מהרבה סרטונים חלשים.