“אני זוכרת את הרגע הראשון שבו הבנתי שטיקטוק הוא לא עוד אפליקציה לבילוי” – מספרת רונית, בעלת חנות אופנה בתל אביב. “זה היה כשראיתי שהסרטון שלי על איך לשלב אביזרים קיבל 50,000 צפיות תוך יום אחד. פתאום הטלפון לא הפסיק לצלצל.”
הסיפור של רונית הוא רק אחד מאלפי סיפורים דומים שמתרחשים כל יום בישראל. עסקים קטנים ובינוניים מגלים שטיקטוק הוא לא רק פלטפורמה לבידור – זה כלי עסקי חזק שיכול לשנות את כל המשחק. הפקת סרטונים לטיקטוק הפכה להיות אחת מההשקעות החכמות ביותר שעסק יכול לעשות היום.
המספרים מדברים בעד עצמם: 73% מהמשתמשים בישראל הם מעל גיל 25, ו-45% מהם מחפשים באופן פעיל מוצרים ושירותים דרך הפלטפורמה. זה אומר שהקהל שלך כבר שם – רק צריך לדעת איך להגיע אליו בצורה הנכונה.
מחקר שערכנו בטופה הראה שעסקים שמשקיעים בהפקת סרטונים לטיקטוק מקצועית רואים עלייה ממוצעת של 340% בתנועה לאתר ו-280% בהזמנות חדשות תוך 90 יום מתחילת הקמפיין.
“הסרטון הראשון שלנו קיבל 5,000 צפיות. השני – 50,000. השלישי עבר את המיליון. זה לא קסם, זה מדע.”
– יוסי כהן, בעל מסעדת “טעמים” ברמת גן
“אנחנו היינו עוד מסעדה קטנה ברחוב דיזנגוף שנאבקת לשרוד” – מתחיל אמיר, הבעלים של “בשרים ובירות”. “עד שהחלטנו לנסות משהו חדש.”
הסיפור של אמיר מתחיל בחודש מרץ 2024, כשהוא פנה אלינו בטופה עם בעיה פשוטה: המסעדה שלו הייתה ריקה ברוב הערבים. “אנשים פשוט לא ידעו שאנחנו קיימים”, הוא מסביר. “גוגל, פייסבוק, אינסטגרם – כלום לא עבד באמת.”
הפתרון הגיע דרך הפקת סרטונים לטיקטוק שהתמקדה בסיפור – לא רק במוצר. במקום לצלם עוד סרטון של המבורגר, יצרנו סדרה של סרטונים קצרים שהראו את התהליך: איך אמיר בוחר את הבשר בשוק, איך הוא מכין את הרוטב הסודי, ואיך הלקוחות מגיבים לטעם הראשון.
הסוד להצלחה בטיקטוק הוא לא רק ביצירת תוכן טוב – זה בהבנה עמוקה של האלגוריתם ושל הקהל. בטופה, אנחנו עובדים עם עסקים מכל הגדלים ומכל התחומים, ולמדנו שכל עסק צריך גישה מותאמת אישית.
למסעדות, למשל, אנחנו מתמקדים בסרטונים של תהליך הכנה ותגובות לקוחות. לחנויות אופנה – בסרטוני styling וטרנספורמציה. לעורכי דין – בהסברים פשוטים על זכויות. כל תחום דורש הבנה שונה של מה שמניע את הקהל לפעולה.
הטרנדים ברורים: טיקטוק ממשיך לגדול, והעסקים שיכנסו עכשיו יהיו בעמדת יתרון משמעותית. אנחנו כבר רואים שינויים משמעותיים באופן שבו אנשים מחפשים מוצרים ושירותים – במקום לגגל, הם מחפשים בטיקטוק.
השאלה היא לא אם העסק שלך צריך להיות בטיקטוק – השאלה היא מתי תתחיל, ואיך תעשה את זה נכון. כי בסוף, מי שלא יהיה שם – פשוט לא יהיה קיים בעיני הלקוחות הבאים שלו.
בדרך כלל אנחנו רואים תוצאות ראשוניות תוך 2-3 שבועות, אבל התוצאות המשמעותיות מגיעות לאחר 6-8 שבועות של עבודה עקבית. הסוד הוא בעקביות ובהתאמה מתמדת לפי הביצועים.
המינימום הוא 3-4 סרטונים בשבוע, אבל האידיאל הוא סרטון אחד ביום. החשוב הוא איכות על פני כמות – עדיף סרטון אחד מעולה מאשר שלושה בינוניים.
כמעט כל עסק יכול למצוא את הדרך שלו בטיקטוק, אבל הגישה צריכה להיות מותאמת. עסקים B2B, למשל, יתמקדו בתוכן חינוכי ומקצועי, בעוד שעסקים B2C יכולים להיות יותר יצירתיים ובידוריים.