“אני משקיע אלפי שקלים בחודש על פרסום, אבל התוצאות פשוט לא מגיעות.” זה המשפט שאני שומע הכי הרבה פעמים ממנהלי שיווק ובעלי עסקים שמגיעים אליי. הם מתוסכלים, מבולבלים, ולפעמים אפילו שוקלים לוותר על הפרסום הדיגיטלי לגמרי. אבל האמת היא שהבעיה לא בפרסום עצמו – הבעיה היא בבחירה הלא נכונה של סוכנות פרסום, משרד פרסום שלא מבין את הייחודיות של העסק שלכם.
לפני שנדבר על איך לבחור נכון, חשוב להבין מתי הגיע הזמן לעשות שינוי. רוב בעלי העסקים בתל אביב, רמת גן וגוש דן מחזיקים במשרד פרסום שלא מספק תוצאות חודשים ואפילו שנים, רק בגלל שהם לא יודעים איך לזהות את הסימנים המעידים על כך שמשהו לא עובד כמו שצריך.
על פי מחקר של איגוד השיווק הישראלי, 73% מהעסקים שמחליפים את משרד הפרסום שלהם רואים שיפור משמעותי בתוצאות כבר בחודש הראשון.
דני, מנכ”ל חברת הייטק בהרצליה, סיפר לי השבוע: “שנתיים עבדתי עם משרד שהבטיח לי הרים וגבעות, אבל בפועל קיבלתי רק דוחות יפים ללא תוצאות אמיתיות. כשעברתי לעבוד עם משרד שבאמת מבין את התחום שלי, התוצאות השתנו תוך שבועיים.”
“משרד פרסום טוב הוא לא רק ספק שירותים – הוא שותף אסטרטגי שמבין את החזון שלכם ויודע איך להגשים אותו.”
– מומחה שיווק דיגיטלי מוביל
כשאתם מחפשים סוכנות פרסום, משרד פרסום באזור המרכז, יש כמה קריטריונים שחייבים להיות על הרדר שלכם. הניסיון שלי בעבודה עם עשרות לקוחות מראה שהמשרדים המצליחים ביותר הם אלה שמתאימים את עצמם לצרכים הספציפיים של כל עסק, במקום להציע פתרונות גנריים.
מירי, בעלת רשת חנויות אופנה בתל אביב ובת ים, למדה את זה בדרך הקשה: “בחרתי במשרד הכי זול שמצאתי, וזה עלה לי פי שלושה יותר בסוף. הם לא הבינו את קהל היעד שלי, הקמפיינים לא היו רלוונטיים, והכסף פשוט נזרק לפח. כשעברתי לסוכנות פרסום, משרד פרסום שמבין את תחום האופנה, המכירות זינקו ב-150% תוך שלושה חודשים.”
340% עלייה ממוצעת בלידים
זה הממוצע שרואים עסקים שעוברים ממשרד פרסום גנרי למשרד מתמחה
משרד פרסום איכותי יושב איתכם על קפה בבוקר ושיחות נפש בלילה, מגבש אסטרטגיה נכונה, בוחר עבורכם את המדיה היעילה ביותר, מטרגט לכם פרפקט, ומייצר קמפיין תוכן ברחבי הרשת שמוביל טרפיק משוגע לאתר שלכם ומביא כמות לידים סופר מכובדת במערכת CRM נוחה ומדויקת. זה בדיוק מה שאתם צריכים לחפש.
העסקים המצליחים ביותר ברמת גן, גבעתיים ופתח תקווה הם אלה שמצאו את סוכנות פרסום, משרד פרסום שמתאים בדיוק לצרכים שלהם. הם לא מתפשרים על איכות, לא נותנים לגורמים חיצוניים להשפיע על ההחלטה, ובעיקר – הם מבינים שפרסום זה השקעה ארוכת טווח, לא הוצאה חד-פעמית.
בדרך כלל תוכלו לראות שיפור ראשוני כבר תוך 2-4 שבועות, אבל התוצאות המשמעותיות מתחילות להופיע אחרי 2-3 חודשים של עבודה מתמשכת. חשוב לזכור שפרסום דיגיטלי הוא מרתון, לא ספרינט.
בקשו לראות מקרי מבחן (case studies) של לקוחות מהתחום שלכם, דברו עם לקוחות קיימים, ובדקו אם הם שואלים שאלות מקצועיות ורלוונטיות על העסק שלכם כבר בפגישה הראשונה.
חפשו המלצות בגוגל ובפייסבוק, בדקו את הפרופיל שלהם בלינקדאין, ובעיקר – בקשו לדבר עם 2-3 לקוחות קיימים. משרד רציני לא יהסס לחבר אתכם עם לקוחות מרוצים.
בסופו של דבר, הבחירה הנכונה של משרד פרסום יכולה להיות ההחלטה שתשנה את פני העסק שלכם. אל תתפשרו על פחות ממה שמגיע לכם – עסק שמשקיע בפרסום איכותי עם השותף הנכון יראה תוצאות שיעלו בהרבה על ההשקעה. האם אתם מוכנים לקחת את הצעד הבא ולמצוא את סוכנות פרסום, משרד פרסום שיהפוך את החזון שלכם למציאות?