למה תוכן וידאו קצר הוא המפתח לפריצת הדרך העסקית שלכם ב-2025

מחבר: איתמר וינרב - מנכ"ל TOPA

לפני שנדבר על המדדים חשוב מאוד להבין איך קמפיין בפייסבוק (ובאינסטגרם) נראה מאחורי הקלעים. 
כפי שניתן לראות בתרשים למטה, הקמפיין מורכב מ- 3 רמות. רמת הקמפיין שבו אנחנו מגדירים את סוג הקמפיין (קמפיין המרות, קמפיין תתנועה, קמפיין טופס ליד, קמפיין מעורבות), תקציב הקמפיין, שם הקמפיין ושיטת הבידינג, הרמה השנייה זה קמת ה-ADSET – רמה שבא מוגדרים קהלי הייעד, תקציבים לכל סט מודעות, אילו מיקומים ופלטפורמו המודעות ירוצו ועוד.
לקמפיין אחד יכולים להיות מספרים סטים של קהלי ייעד, ויש לנו אפשרות להחליט האם לכל סט של מודעות יש תקציב נפרד או שהתקציב מתחלק אוטומטית לפי הביצועים ע”י מערכת ה-AI של פייסבוק.
קהלי הייעד שאנחנו מגדירים הם לפי גילאים, תחומי עניין, רשימות שאנחנו יכולים להזין, רימרקטינג, לוקאלייק (קהל דומה) וקהל רחב.
בתוך כל ADSET אנחנו מכניסים מודעות שזו הרמה השלישית – אנחנו יכולים שלכל הסטים יהיו את אותן מודעות ואנחנו יכולים להתאים לכל סט וקהלי הייעד את המודעות המותאמות.
בתוך סט המודעות יש לנו סוגים שונים של מודעות שאנחנו יוכלים לשים מודעות וידאו, מודעות תמונה, קרוסולות, סטוריז ועוד.

מה אנחנו מודדים?

מחיר קליק וציון איכות  – בדרך כלל מחירי הקליקים עולים כאשר ציון האיכות של המודעות שלנו יורד או שהתחרות על קהל הייעד המוגדר מצטמצם. אז מה אנחנו עושים אם הציון איכות יורד? מייצרים עוד מודעות יחד עם דיוק קהל היידע – בסוף המטרה המרכזית שלנו היא לשפר את אחוזי ההמרה. דבר נוסף, זה לבדוק שהמודעות עולות בקנה אחד עם המדיניות של פייסבוק, מעבר לציון איכות, יש לפייסבוק דבר שנקרא ציון מדיניות פייסבוק שגם עליו יש להקפיד. 

אחוז הקלקה (CTR) – מתוך האנשים הצופים במודעות שלנו כמה מהם לוחצים – מדד זה מעיד על היכולת של המודעה שלנו להניע את הקהל לפעולה, ובמקביל את ההתאמה של המודעה לקהל הייעד שבחרנו לו. ככל שהוא גבוה יותר זה ישפר את ביצועי המודעה, וציון האיכות של הקמפיין.

יחס המרה (Conversion Rate) – אחוז האנשים שמבצעים פעולת המרה של קנייה או השארת פרטים מבין האנשים שהקליקו על המודעה. כאשר אנחנו מפנים לדף נחיתה או אתר, זה מעיד בעיקר על היכולת שלנו לגרום לקהל להתעניין במוצר באופן רציני.

מחיר לליד – התקציב שהשקענו בקמפיין חלקי כמות הלידים (פניות) שהתקבלו, נותן לנו את המחיר לליד. כמה עולה לנו לייצר פנייה. הנתון הזה חשוב ומספק לנו מדד תוצאתי ראשוני שאיתנו אנחנו כבר יודעים לעבוד. ככל שיהיו לנו יותר לידים בפחות כסף ככה הסיכוי לעסקאות גבוה יותר. 

מחיר לעסקה – זה הנתון הכי חשוב לנו, כמה עסקאות יצאו לנו ביחס לכסף שהשקענו.

אחוז המרה מליד לעסקה – נתון גם סופר חשוב כי הוא למעשה משליח על שני דברים עיקריים, ציון לאנשי המכירות וציון לאיכות הלידים. 

077-8049543