לבחור משרד פרסום מזכיר מאוד זוגיות. זה מתחיל בלבחון חיצונית אחד את השני ואז מגיע הדייט הראשון שנועד לבחון אם יש כימיה. בשלבים הבאים צריכים ללמוד אחד את השני, לעשות תיאום ציפיות, להבין איך מתנהלים ב”בית” החדש, מהו סגנון התקשורת המשותף, מהם מדדי ההצלחה של הזוגיות הזו וכיצד מודדים אותם ומדוורים אותם בדרך הנוחה והמובנת ביותר. אם כבר יש לכם פעילות קיימת, אתם רוצים להימנע מחזרה על אותם בעיות שהיו לכם עם המשרד הקודם, ואם זאת הפעם הראשונה שאתם רוצים לוודא שאתם מקבלים בדיוק את מה שאתם מחפשים, ושאתם מאמינים באנשים, מאמינים בדרך.
תיאום ציפיות – עליכם קודם להגדיר לעצמכם מה אתם צריכים
כשאתם באים לפתחם של אנשי מקצוע, אינכם צריכים להגיד להם מה וכיצד לעשות, אך חשוב מאוד ששני דברים יהיו ברורים ומוסכמים לפני שסוגרים. ראשית והכי חשוב זו התוצאה הרצויה וכמה שיותר מדויקת, כמה לידים, כמה עסקאות, כמה עוקבים ומה בדיוק אתם רוצים להפיק בשורות התחתונות.
הדבר השני זו השפה שלכם והחלק המקצועי, על משרד הפרסום, מעבר לתוצאות, לייצג אתכם בצורה המקצועית ביותר, כלומר עליכם ליישר קו עם השפה העיצובית של הפרסום, עם התוכן המקצועי.
על השפה השיווקית ועל הטקטיקה – אפשר לתת כאן חופש פעולה לאנשי המקצועי.
כשאתם סוגרים עם משרד פרסום, עליכם לוודא שהם מאמינים ומסכימים עם היעדים שהצבתם להם לאחר מעבר מעמיק על דוחות ונתונים, עם הניסיון שלהם הם יידעו להשיג אותם. דבר שני זה משך הזמן שנותנים לתוצאות להגיע, שכן דברים לוקחים בדרך כלל זמן לצורך בנייה, הרצה, ניסוי והגעה למסקנות מוכחות.
ניסיון קודם ועוד יותר חשוב, ניסיון קודם בתחום שלכם
חשוב לראות עבודות, ודברים דומים שהמשרד עשה. לא תמיד צריך להסתכל דווקא על תחום השירות שלכם, אלא על קהלי היעד – האם המשרד נחל הצלחה בקמפיין הפונה לקהלי הייעד שלכם, כמובן שאם היו להם קמפיינים מוצלחים בעבר בתחום שלכם – אין ספק שזה ייתן לכם ביטחון להתקדם.
מעבר לתחום ולקהלי היעד, שווה לראות עיצובים, הנפשות, פוסטים, קמפיינים, סגנון כתיבה, יכולות פיתוח וכל מה שנדרש לפעילות הדיגיטלית ומעבר אליה.
מה התוכנית?
הרבה פעמים לפני שמתקדמים, מדברים יחד על הצעדים הראשונים שיעשו, באילו פלטפורמות נכון להשתמש ובאילו מוצרים.
גוגל מאפשר לנו לעשות מחקר מילות מפתח, פייסבוק מאפשר לבנות קהלים מדויקים. חשוב לקבל תוכנית מסודרת ליצירת הצלחה בפעילות. כמובן שמחקר מעמיק וחשיבה מקצועית הם תהליכים שקורים לאחר שסוגרים מאחר והם דורשים הרבה מאוד שעות חשיבה ומחקר של מומחים, אבל חשוב מאוד להסכים על אסטרטגיית מקרו כדי להתחיל את התהליך.
עם מי מדברים?
הרבה פעמים אנחנו שומעים על משרדים שמעבירים את הלקוחות מאדם לאדם וכל פעם הם צריכים להסביר מחדש.
במשרד פרסום שבנוי בצורה נכונה, אמור להיות לכם צוות אורגני שעובד על הפרסום שלכם, לומד אתכם את המוצרים שלכם. המצב האידיאלי הוא לייצר בתחילת הדרך פגישה רחבה עם כל הצוות. שהצוות ישמע את ה”אני מאמין” שלכם ויתחבר אליכם. לאחר ההיכרות עם הצוות, ההתנהלות חייבת להתקיים מול איש קשר אחד ראשי “מפקד” שיודע לייצר ולקחת משימות כדי לחלק אותן ולנהל אותן בדד ליינים עם כל צוות המשרד. כמו מחשב, אתם רוצים לקבל מידע מסוים או תוצר מסוים אבל אתם לא עוסקים בכל תהליך החישוב הפנימי.
יאללה בוא נדבר