כשאתם חושבים על הרשתות החברתיות, מה בדיוק עולה לכם לראש? אם יורשה לנו לנחש, אנחנו מניחים שסיעור המוחות סביב רשתות חברתיות שונות יוביל אתכם לחשוב על פוסטים, תמונות, טקסטים, פרסומים, קהילות, קבוצות, דפים עסקיים ואולי אפילו שיווק ברשתות החברתיות. כן, כל אלו הם בהחלט נכונים וקשורים בצורה ישירה לרשתות החברתיות השונות, שגם אם אתם לא חברים בכולן – בוודאי קיים עבורכם פרופיל אישי או עסקי לפחות באחת או שתיים מהן. מה שחשוב לדעת הוא ששיווק ברשתות החברתיות הוא קריטי לכל מי מכם שיש ברשותו עסק מכל תחום שהוא, ויכולה להיות לו השפעה דרמטית על ההצלחה של העסק שלכם, עם הגדילה שלו ובהתאם על הרווחים וההכנסות שלו. בואו נבין מה טומן בחובו שיווק ברשתות החברתיות, ונוכל להכיר אותו קצת יותר לעומק.
שיווק ברשתות החברתיות – איפה עושים אותו?
בעולם קיימות יותר רשתות חברתיות ממה שאתם אולי חושבים כרגע. גם אפליקציית מוזיקה כמו ספוטיפיי, לדוגמה, נחשבת היום בתור רשת חברתית, היות והיא מסוגלת לשתף מידע, שירים ומוזיקה בין משתתפים שונים, מאפשרת להם לשתף רשימות השמעה ביניהם ועוד.
מה שכן, כשמדברים על שיווק ברשתות החברתיות בצורה שיכולה לקדם עסקים – מדברים על הרשתות החברתיות הגדולות, שמטרתן מראש היא לחבר בין קהילות גדולות של המון אנשים. אם בהתחלה רשתות חברתיות שונות היוו בסיס לתקשורת בין אנשים שהכירו לאורך השנים, הרי שעם הזמן הן הפכו להיות קרקע פוריה גם לפרסום עסקים, להליכים שיווקיים שונים, ולקידום ממומן ואורגני כחלק מהפעילות השוטפת שלהן.
לפיכך, ניתן להבין ששיווק ברשתות החברתיות יכול להתבצע בכל אחת מהרשתות המובילות בתחום – פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, טיק טוק ויוטיוב.
איך שיווק ברשתות החברתיות קורה בפועל?
מה שקורה בפועל בשיווק ברשתות החברתיות הוא פעילות שמתבצעת בכמה מישורים:
דוגמאות:
פוסטים מסוג זה מייצרים אמון בין בית העסק לבין העוקבים אחרי העמוד שלו, והם אלו שמבססים את הקשר הישיר ביניהם.
מודעה זו תופיע בפני קהלי היעד שייבחרו מראש, שאותם ניתן לפלח לפי גיל, מקום מגורים, מין, תחומי עניין ועוד.
האם ניתן לבצע שיווק ברשתות החברתיות לבד?
אם יש ברשותכם עסק, בוודאי יצא לכם לחשוב לא פעם על האופן שבו תבצעו שיווק ברשתות החברתיות. ייתכן וחלק מכם התחילו לעשות אותו לבד וחלק בחרו באיש מקצוע שיעשה זאת עבורם, אולם מה שבטוח הוא שהתוצאות הן אלו שיקבעו את הכדאיות של העבודה העצמאית אל מול הכדאיות של עבודה של איש מקצוע.
היות והיום שיווק ברשתות החברתיות הוא דבר שמאפיין כל עסק שמכבד את עצמו, התחרות הולכת והופכת להרבה יותר צפופה, קשה ומורכבת. לכן, רק אנשי מקצוע שיודעים בדיוק באילו ערוצים לפעול ואיך יוכלו להוביל את העסק שלכם אל עבר התוצאות הרצויות.
איך ניתן למדוד את האפקטיביות של שיווק ברשתות החברתיות?
היום בפני אנשי המקצוע השונים עומדים כלים לא פחות ממדהימים על מנת למדוד את האפקטיביות של קמפיינים שונים של שיווק ברשתות החברתיות. בין היתר, ניתן למדוד נתונים שפשוט וקל למדוד אותם, כמו כמות לייקים, כמות שיתופים, כמות תגובות וכו’, ולצידם ניתן גם למדוד נתונים מורכבים יותר, כמו כמות הגולשים שנחשפו למודעה, כמות הגולשים שנחשפו למודעה ולחצו עליה, כמות הגולשים שנכנסו לאתר האינטרנט של העסק בעקבות שיווק ברשתות החברתיות והשאירו פרטים לחזרה של נציג ועוד.
עסק שלא מבצע שיווק ברשתות החברתיות הוא עסק שכמעט ואין לו סיכוי
בעידן הדיגיטלי של היום, כל עסק ועסק חייב להיות נוכח במרחב הדיגיטלי, הן במסגרת קמפיינים שונים בגוגל והן במסגרת פוסטים, סרטונים ושיתוף אינטנסיבי של פעילות העסק. עסקים שלא נמצאים במרחב הדיגיטלי יצטרכו לעבוד הרבה יותר קשה, ויהיו להם סיכויים קטנים מאוד להצלחה, בוודאי לצד מתחרים שאכן מבצעים פעילות דיגיטלית ענפה.
שיווק ברשתות החברתיות באמצעות משרד פרסום דיגיטלי
על מנת להבטיח לעצמכם תוצאות מעולות, כדאי לכם לחבור אל משרד פרסום דיגיטלי שיוכל לבנות עבורכם אסטרטגיה ברורה ונרחבת באשר לפעילות השיווקית שלכם ברשתות החברתיות. יחד עם האסטרטגיה הזו תוכלו לתכנן גאנט מסודר למשך חודש, רבעון או שנה, ולצאת לדרך אל עבר ההצלחות המסחררות שלכם. בהצלחה!
שאלות נפוצות
המחיר משתנה בהתאם לצרכים השיווקים של הלקוח, ובהתאם לעבודה שנעשית מהצד שלנו.
מה שטוב בטופה הוא שאנחנו יכולים לתפור לך חליפת פרסום שתתאים בדיוק למידותיך ולתקציב שלך!
המתכון הסודי שלנו הוא אהבה אינסופית למקצוע, אהבה אינסופית לאנשים ואהבה אינסופית לביצועים. יש בנו אהבה והיא תנצח, וכולנו נרוויח מכך
אנו יושבים במתחם הבורסה בר“ג, ברח‘ בצלאל 4. אבל היי, זה לא מחייב אותך לבוא לקפה אצלנו, אנחנו יכולים להגיע עד אליך לפגישה, בכל מקום בארץ!
במה לא? הצוות שלנו מורכב מאנשי מקצוע מובילים, חרוצים אשר קמים כל בוקר עם סכין בין השיניים. כשמותג שלך אצלנו, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לא להתקדם עם הטרנדים הכי חדשים, הקמפיינים הכי ממירים והרעיונות הכי יצירתיים. אנו חיים ונושמים גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטיקטוק.
יאללה בוא נדבר