שיווק ברשתות החברתיות

כשאתם חושבים על הרשתות החברתיות, מה בדיוק עולה לכם לראש? אם יורשה לנו לנחש, אנחנו מניחים שסיעור המוחות סביב רשתות חברתיות שונות יוביל אתכם לחשוב על פוסטים, תמונות, טקסטים, פרסומים, קהילות, קבוצות, דפים עסקיים ואולי אפילו שיווק ברשתות החברתיות. כן, כל אלו הם בהחלט נכונים וקשורים בצורה ישירה לרשתות החברתיות השונות, שגם אם אתם לא חברים בכולן – בוודאי קיים עבורכם פרופיל אישי או עסקי לפחות באחת או שתיים מהן. מה שחשוב לדעת הוא ששיווק ברשתות החברתיות הוא קריטי לכל מי מכם שיש ברשותו עסק מכל תחום שהוא, ויכולה להיות לו השפעה דרמטית על ההצלחה של העסק שלכם, עם הגדילה שלו ובהתאם על הרווחים וההכנסות שלו. בואו נבין מה טומן בחובו שיווק ברשתות החברתיות, ונוכל להכיר אותו קצת יותר לעומק.

שיווק ברשתות החברתיות – איפה עושים אותו?
בעולם קיימות יותר רשתות חברתיות ממה שאתם אולי חושבים כרגע. גם אפליקציית מוזיקה כמו ספוטיפיי, לדוגמה, נחשבת היום בתור רשת חברתית, היות והיא מסוגלת לשתף מידע, שירים ומוזיקה בין משתתפים שונים, מאפשרת להם לשתף רשימות השמעה ביניהם ועוד.

מה שכן, כשמדברים על שיווק ברשתות החברתיות בצורה שיכולה לקדם עסקים – מדברים על הרשתות החברתיות הגדולות, שמטרתן מראש היא לחבר בין קהילות גדולות של המון אנשים. אם בהתחלה רשתות חברתיות שונות היוו בסיס לתקשורת בין אנשים שהכירו לאורך השנים, הרי שעם הזמן הן הפכו להיות קרקע פוריה גם לפרסום עסקים, להליכים שיווקיים שונים, ולקידום ממומן ואורגני כחלק מהפעילות השוטפת שלהן.

לפיכך, ניתן להבין ששיווק ברשתות החברתיות יכול להתבצע בכל אחת מהרשתות המובילות בתחום – פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, טיק טוק ויוטיוב.

איך שיווק ברשתות החברתיות קורה בפועל?
מה שקורה בפועל בשיווק ברשתות החברתיות הוא פעילות שמתבצעת בכמה מישורים:

  1. פוסטים שוטפים בעלי ערך 

    כל עסק צריך להחזיק בעמוד עסקי, שבו הוא מפרסם מגוון פוסטים שיכולים לתת ערך לגולשים. במסגרת העמוד העסקי, ניתן לפרסם פוסטים עם טיפים, פוסטים שמציינים ימים בין לאומיים שקשורים בעסק, פוסטים שמספרים את “מאחורי הקלעים” של העסק ועוד. כל פוסט שיכול לעניין את הגולשים – יגרום להם להזמין עוד חברים שלהם לעקוב אחרי העמוד שלכם, לעשות לכם לייק על הפוסט, להגיב על הפוסט ולתייג אנשים, ואפילו לשתף את הפוסט.

דוגמאות:

  • עמוד עסקי של משרד עיצוב גרפי יכול להעניק טיפים לעיצוב לוגו בעזרת פוסט מעוצב.
  • עמוד עסקי של מסעדת המבורגרים יכול לפרסם פוסט בנושא יום הצ’יפס הבין לאומי.
  • עמוד עסקי של מרכז רפואי יכול לספר “סיפורו של מחלים” במסגרת פוסט.

פוסטים מסוג זה מייצרים אמון בין בית העסק לבין העוקבים אחרי העמוד שלו, והם אלו שמבססים את הקשר הישיר ביניהם.

  1. פוסטים שיווקיים

    הפוסטים השיווקיים הם פוסטים שמאחוריהם עומדת מטרה אחת ברורה – לשווק. פוסטים אלו יתרכזו במגוון מבצעים, הנחות, מוצרים חדשים או שירותים חדשים שבית העסק משיק בקרוב ועוד. פוסטים אלו יוכלו לא רק לשמור על קשר הדוק בין העוקבים לבין בית העסק, אלא להוות פלטפורמה מצוינת לעדכונים, חידושים ומשיכה של לקוחות חדשים אליכם.

  2. מודעות ממומנות

    המודעות הממומנות הן כלי נהדר שעובד מצוין בתור ערוץ של שיווק ברשתות החברתיות. מודעות ממומנות באות במטרה לפרסם ולשווק את העסק, ולהופיע בפיד של קהלי היעד המטורגטים לקמפיין. לצורך הדוגמה, בית מלון חדש שנפתח באיזור המרכז יכול לצאת במודעה ממומנת שמכריזה על פתיחתו, ואף לכלול אחוזי הנחה מסויימים לסוגרים תאריכי שהות מבעוד מועד.

מודעה זו תופיע בפני קהלי היעד שייבחרו מראש, שאותם ניתן לפלח לפי גיל, מקום מגורים, מין, תחומי עניין ועוד.

  1. מעורבות שוטפת במגוון ערוצים

    המעורבות של הדף העסקי היא קריטית להצלחה שלו. בין היתר, ניתן להביע מעורבות דרך תגובות של העמוד העסקי על פוסטים של עמודים עסקיים אחרים, להגיב לעוקבים שמגיבים על הפוסטים של בית העסק וכו’.

  2. סטורי

    הסטורי הוא כלי נפלא לשיווק ברשתות החברתיות, והוא זה שיכול לעזור לכם לעדכן בצורה שוטפת את העוקבים שלכם במתרחש בבית העסק. הסטורי פעיל הן בפייסבוק והן באינסטגרם, וניתן לשאול בו שאלות שונות ולערב את הגולשים בבחירה, להציג סיטואציות יום יומיות מתוך פעילות העסק ועוד.

האם ניתן לבצע שיווק ברשתות החברתיות לבד?
אם יש ברשותכם עסק, בוודאי יצא לכם לחשוב לא פעם על האופן שבו תבצעו שיווק ברשתות החברתיות. ייתכן וחלק מכם התחילו לעשות אותו לבד וחלק בחרו באיש מקצוע שיעשה זאת עבורם, אולם מה שבטוח הוא שהתוצאות הן אלו שיקבעו את הכדאיות של העבודה העצמאית אל מול הכדאיות של עבודה של איש מקצוע.

היות והיום שיווק ברשתות החברתיות הוא דבר שמאפיין כל עסק שמכבד את עצמו, התחרות הולכת והופכת להרבה יותר צפופה, קשה ומורכבת. לכן, רק אנשי מקצוע שיודעים בדיוק באילו ערוצים לפעול ואיך יוכלו להוביל את העסק שלכם אל עבר התוצאות הרצויות.

איך ניתן למדוד את האפקטיביות של שיווק ברשתות החברתיות?
היום בפני אנשי המקצוע השונים עומדים כלים לא פחות ממדהימים על מנת למדוד את האפקטיביות של קמפיינים שונים של שיווק ברשתות החברתיות. בין היתר, ניתן למדוד נתונים שפשוט וקל למדוד אותם, כמו כמות לייקים, כמות שיתופים, כמות תגובות וכו’, ולצידם ניתן גם למדוד נתונים מורכבים יותר, כמו כמות הגולשים שנחשפו למודעה, כמות הגולשים שנחשפו למודעה ולחצו עליה, כמות הגולשים שנכנסו לאתר האינטרנט של העסק בעקבות שיווק ברשתות החברתיות והשאירו פרטים לחזרה של נציג ועוד.

עסק שלא מבצע שיווק ברשתות החברתיות הוא עסק שכמעט ואין לו סיכוי
בעידן הדיגיטלי של היום, כל עסק ועסק חייב להיות נוכח במרחב הדיגיטלי, הן במסגרת קמפיינים שונים בגוגל והן במסגרת פוסטים, סרטונים ושיתוף אינטנסיבי של פעילות העסק. עסקים שלא נמצאים במרחב הדיגיטלי יצטרכו לעבוד הרבה יותר קשה, ויהיו להם סיכויים קטנים מאוד להצלחה, בוודאי לצד מתחרים שאכן מבצעים פעילות דיגיטלית ענפה.

שיווק ברשתות החברתיות באמצעות משרד פרסום דיגיטלי
על מנת להבטיח לעצמכם תוצאות מעולות, כדאי לכם לחבור אל משרד פרסום דיגיטלי שיוכל לבנות עבורכם אסטרטגיה ברורה ונרחבת באשר לפעילות השיווקית שלכם ברשתות החברתיות. יחד עם האסטרטגיה הזו תוכלו לתכנן גאנט מסודר למשך חודש, רבעון או שנה, ולצאת לדרך אל עבר ההצלחות המסחררות שלכם. בהצלחה!

שאלות נפוצות

המחיר משתנה בהתאם לצרכים השיווקים של הלקוח, ובהתאם לעבודה שנעשית מהצד שלנו.

מה שטוב בטופה הוא שאנחנו יכולים לתפור לך חליפת פרסום שתתאים בדיוק למידותיך ולתקציב שלך🙂

המתכון הסודי שלנו הוא אהבה אינסופית למקצועאהבה אינסופית לאנשים ואהבה אינסופית לביצועיםיש בנו אהבה והיא תנצחוכולנו נרוויח מכך ❤️

אנו יושבים במתחם הבורסה ברגברח‘ בצלאל 4. אבל הייזה לא מחייב אותך לבוא לקפה אצלנואנחנו יכולים להגיע עד אליך לפגישהבכל מקום בארץ

במה לא😉 הצוות שלנו מורכב מאנשי מקצוע מוביליםחרוצים אשר קמים כל בוקר עם סכין בין השינייםכשמותג שלך אצלנואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לא להתקדם עם הטרנדים הכי חדשיםהקמפיינים הכי ממירים והרעיונות הכי יצירתייםאנו חיים ונושמים גוגלפייסבוקאינסטגרםלינקדאין וטיקטוק.

Call Now Button077-8049543