קידום ממומן בגוגל

גוגל אדס היא פלטפורמת הפרסום של גוגל. פרסום במודעות ממומנות הנו תשלום עבור כניסת גולשים לאתר או לדף הנחיתה. פרסום במודעות ממומנות מאופיין בשקיפות ומדידה בזמן אמת של האפקטיביות. המודעות מופיעות בתוצאות החיפוש כשגולש מבצע חיפוש. המודעות של גוגל אדס מופיעות בדף התוצאות בתצורה הבאה: 4 מודעות בראש החיפוש ו-3 מודעות לאחר התוצאות האורגניות, סה"כ 7 מודעות בכל דף מתוצאות החיפוש. היתרון המיידי של גוגל אדס הוא בכך שהוא משפר את החשיפה למותג ומייצר תוצאות מהירות.

לאורך השנים וככל ששוק הפרסום המסורתי עבר לדיגיטל, התחרות. גוגל אדס מספקת פתרון כולל לעסקים על מנת להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלהם במהירות וביעילות, עם תוצאות מדידות, תוך מטרה למקסם את הרווחים מול הוצאות הפרסום.


יתרונות הקידום הממומן בגוגל אדס:

  1. הגדלת החשיפה למותג ללקוחות פוטנציאלים – בניגוד לשיטות פרסום מסורתיות כמו שלטים, טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שם הפרסום הוא לקהל רחב מידי, הפרסום בגוגל אדס מאפשר לכם להגיע לקהל שמתעניין במוצר/עסק שלכם.
  2. תוצאות מהירות יותר מאשר SEO – על מנת להגיע למקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל בצורה אורגנית (ללא תשלום לגוגל), נדרשת עבודה רבה לאורך זמן. עם גוגל אדס תוכלו להגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל הרבה יותר מהר, למרות התחרות. בעזרת מילות מפתח רלבנטיות, תקציב אופטימלי, אתר או דף נחיתה נכונים, ניתן לקבל דירוג גבוה למודעות ולהגיע למקומות הראשונים מהר מאוד. קמפיין גוגל אדס דורש ניהול ואופטימיזציה מתמדת, על מנת להבטיח ROI גבוה.
  3. השפעה על קהל היעד לבצע המרה (רכישה, השארת פרטים, טלפון) – כמעט בכל סוג אחר של פרסום הלקוח הפוטנציאלי לא יסכים להשאיר פרטים, אך בגוגל אדס התהליך הוא פשוט, וגולשים לא יהססו להשאיר פרטי התקשרות. מעבר לאפשרות ליצור קשר ישיר עם הגולש שמתעניין במוצר/שרות שלנו, ניתן יהיה לטרגט את הקהל הזה דרך קמפיינים ספציפיים לקהל שביקר באתר או השאיר פרטים, או ביצע רכישה, או הוסיף מוצר לסל אך לא רכש וכו'. קהל זה נקרא רימרקטינג, זהו קהל חם שכבר נחשף אליכם ועל כן הסיכוי שירכוש את המוצר/שרות שלכם גבוה. את הקהל הזה ניתן לטרגט גם בקמפיינים של חיפוש והן ברשת המדיה – GDN.

סוגי קמפיינים בגוגל אדס:

קיימים מספר סוגי קמפיינים, וכמובן שניתן לשלב ביניהם על פי האסטרטגיה שבניתם.

  1. קמפיין חיפוש – זהו קמפיין טקסטואלי והוא בנוי ממילות מפתח רלבנטיות למוצר/שירות שאתם מציעים. זה קמפיין משיכה, כלומר, המודעה שלכם תופיע כשגולש אכן חיפש את הביטוי הרלבנטי למוצר/שירות שלכם, ועל כן זהו לקוח פוטנציאלי חם. בקמפיין מהסוג הזה חשוב מאוד לעשות מחקר מילות מפתח, לבדוק את התחרות בשוק ואת התקציבים הנדרשים על מנת לעמוד בתחרות ולמצות את המטרות.
  2. פרסום ברשת המדיה – פרסום שמופיע באתרים אחרים של גוגל, כמו יוטיוב, ג'מייל ואתרים נוספים שמאפשרים פרסום של גוגל. סוג זה של קמפיין הוא קמפיין פוש (דחיפה), הגולש לא חיפש אתכם דווקא עכשיו, אך יש סיכוי שחיפש בעבר את המוצר/שרות שלכם, ו/או אפילו ביקר באתר שלכם בעבר. ברשת המדיה ניתן לפרסם גם מודעות טקסט וגם באנרים. הטרגוט נעשה על פי קהלים (כמו בפייסבוק): תחומי עניין, דמוגרפיה, גיאוגרפיה, ועוד…וניתן לטרגט גם קהלי רימרקטינג.
  3. קמפיין יוטיוב – פרסום סרטונים בערוץ היוטיוב שלכם. המטרה העיקרית של פרסום מהסוג הזה היא חשיפת המותג וקידום ערוץ היוטיוב, אך ניתן גם להגיע להמרות דרך קמפיין מן הסוג הזה. טרגוט הקהלים נעשה בדיוק כמו ברשת המדיה.
  4. קמפיין קניות (Shopping) – מתאים לאתרי ecommerce, חנויות שמוכרות אונליין. קמפיין מן הסוג הזה הוא קמפיין ויזואלי שמתחבר לאתר ומראה לגולש תמונות של מוצרים מתוך האתר, כשהגולש מקליק על תמונה הוא מגיע ישירות לדף המוצר באתר. קמפיין מן הסוג הזה דורש פתיחת חשבון ב-GOOGLE MERCHANT, חיבור הקטלוג באתר ל-GOOGLE MERCHANT ולאחר מכן חיבור GOOGLE MERCHANT לגוגל אדס.
  5. קמפיין התקנת אפליקציות – מתאים להתקנת אפליקציות. קמפיין מן הסוג הזה מוקם ברשת המדיה של גוגל.

 

Call Now Button