אסטרטגיית תוכן

“התוכן הוא המלך” נאמר כבר לא מעט. ואכן, בכל מה שקשור לאתרי אינטרנט, התוכן הוא זה שיכול להכריע כמה כניסות יהיו לאתר, וכמה מהגולשים שייכנסו לאתר ייבצעו בו פעולה כלשהיא: השארת פרטים, רכישה, הרשמה לרשימת תפוצה, ופעולות נוספות. בניית אתר אינטרנט דורשת תיכנות מקצועי ועיצוב מתאים, אך עם כל הכבוד לשני אלו, צריך להכניס אל האתר גולשים, וכניסה של גולשים אל האתר תתבצע בעיקר על ידי כתיבה איכותית באתר, כתיבת תוכן שתספק ערך מוסף לגולש.

זה לא סוד שגוגל עושה שימוש בפרמטרים רבים בעת בחירת המיקומים של האתרים השונים בתוצאות החיפוש, והנציגים של החברה חוזרים ואומרים בכל הזדמנות שלתוכן יש את הערך הרב ביותר מכל הפרמטרים הללו, עד כדי כך שגוגל הבהירו לא מזמן שאתרים שאינם רספונסיביים יירדו בקרוב בדירוג תוצאות החיפוש, אך הדגישו עם זאת שתוכן איכותי יכול לחפות חלקית על חוסר התאמה למכשירים השונים.

למה התוכן כל כך חשוב?

לתוכן באתר יש חשיבות בשני אופנים: ראשית, הוא מספק ערך מוסף לגולש, אינפורמציה שהוא צריך, מה שבעדכונים האחרונים של גוגל (פינגווין ופנדה) הושם דגש רב עליו, ולגוגל היום יש את הכלים למדוד זמן שהייה של הגולש בכל עמוד ואת רמת העניין בתוכן שבו, כמו גם ויראליות (שיתוף) של התוכן. ושנית, בשביל שמנוע החיפוש של גוגל יזהה ביטויי מפתח ספציפיים כדי לקשר אותם לשאילתא של הגולש, הוא צריך לאתר אותם בתוכן.

כל אתר אינטרנט וניהול סושיאל נכון תוכן איכותי שמתעדכן כל הזמן בשביל להתקדם בתוצאות החיפוש, והנה כמה נקודות חשובות על כתיבת התוכן:

  1. הכותרת – החלק החשוב ביותר – הכותרת היא זו שהגולש ייחשף אליה בהתחלה, והיא זו שתכריע האם הוא ימשיך לקרוא או יעבור הלאה. היא צריכה להיות ברורה, יוצרת עניין, ולא מתחכמת.
  2. שילוב אלמנטים ויזואליים – תמונות, גרפים, ואלמנטים ויזואליים אחרים, ימשכו את הגולש להמשיך לקרוא. הוספת כותרות ביניים והפרדה של הפסקאות גם היא תוסיף לחוויית הקריאה ותקל על הגולש.
  3. דקדוק ופיסוק – אין דבר בולט יותר לעין מדקדוק לקוי ושגיאות כתיב, ואין מה שיכול לשווק את העסק כלא מקצועי יותר מזה. מומלץ לקרוא כמה פעמים את הטקסט לפני שמעלים אותו לאתר
  4. שימוש במילות מפתח – אומנם לאיכות התוכן יש חשיבות רבה יותר, אך חשיבות שילוב ביטויי המפתח עדיין קיימת. עד כ-2-3% מהתוכן זה מצויין, יותר מזה ייראה למנוע החיפוש של גוגל כספאם. חשוב שביטויי המפתח ישתלבו בטבעיות, והטיות של הביטויים הן לא פחות אפקטיביות.
  5. הדגשת יתרונות המוצר\שירות – באתרים רבים ניתן לקרוא לא מעט על בעלי העסק ועל העסק עצמו, מה שמיותר ומלאה את הגולש. חשוב להדגיש את היתרונות של המוצר או השירות שניתנים, וחשוב עוד יותר לענות על הצרכים שיש למחפש השירותים או המוצרים הללו בתוכן.
  6. הוספת כפתורי שיתוף – בעולם בו הרשתות החברתיות יכולות לסייע לנו להגיע למאות ואלפי קוראים בתוך זמן קצר, אסור לנו לוותר על האופציה הזו. זה גם כלי מצויין למעקב אחר שיתופים ותגובות, ולהבנת העניין של הגולשים, מה שיכול לסייע לשיפור התוכן הקיים ויצירת תוכן איכותי יותר בעתיד.

כתיבת תוכן איכותי ובעל ערך יכולה לתרום המון לקידום האתר במנועי החיפוש, ולחשיפת העסק בפני לקוחות פוטנציאליים רבים. כתיבת תוכן צריכה להתבצע על ידי כותב תוכן שזוהיא המומחיות שלו, ובעל אתר שלא בטוח ביכולות הכתיבה שלו, טוב יעשה אם יעביר את העבודה לידיים מקצועיות יותר.

Call Now Button077-8049543