מערכת הפרסום של פייסבוק

דמיינו סבתא וילד מסתכלים בחלון ראווה.

הסבתא מתמוגגת, יש שם בדיוק מה שהיא אוהבת! עיתוני תשבצים, ספרי מתכונים, מוצרי סריגה (טוב, אנחנו לא סגורים מה סבתות אוהבות…).

הילד, מסתכל באותו החלון, ורואה דברים אחרים לגמרי, לא דברים של סבתות, אלא רק המון צעצועים– מכוניות על שלט, כדורגל, גיבורי על. בדיוק מה שהוא אוהב.

אחרי כמה דקות מגיעים ההורים של הילד ומציצים באותו חלון ראווה. האמא רואה המון הצעות לנופש באילת, שהיא ממילא מחפשת לקראת הקיץ, והאבא רואה מוצרים עבור רוכבי אופני שטח, תחביב שהתחיל לא מזמן.

נשמע בדיוני? שאנשים שונים מסתכלים לאותו חלון ראווה, ורואים דברים שונים?

זה בדיוק מה שעושה מערכת הפרסום של פייסבוק.

 
הבשורה על פי פייסבוק – פרסום מותאם אישית

הבשורה הגדולה שהביאה איתה פייסבוק היא פרסום מותאם אישית.

לא עוד שלטי פרסומת עבור קהל אקראי, פרסומות בטלוויזיה שאין לנו מושג מי רואה או מודעה בעיתון בחשיפה חד פעמית.

פייסבוק מאפשרת לנו לדייק את הקהל שרואה את הפרסומות שלנו בצורה שלא נראתה קודם, וגם היום, היא מובילה בתחום הזה.

נוכל לאפיין את הקהל שייראה את המודעה שלנו בצורה מדויקת על ידי לא מעט פרמטרים:

גיל, מגדר, אזור גיאוגרפי, מצב משפחתי, שפה – אלו רק הדברים הבסיסיים.

פייסבוק מאפשרת לנו גם לפלח את הקהל לפי תחומי עניין, דפוסי התנהגות ואפילו לפי הסבירות לביצוע פעולה מסוימת כמו השארת פרטים או קנייה.

וכך אנחנו יכולים להציג בחלון הראווה (כלומר – ליצור מודעה), שיראו רק גברים בגילאי 30-40 מאזור המרכז שחובבים אופני שטח ויש סבירות גבוהה שהם ילחצו על קישור רלוונטי כשיראו אותו.

איך עושים זאת נכון? יחסי גומלין עם הקהל ולא "הפסקת פרסומות"

בניגוד למדיה המסורתית, בה התוכן והפרסום מופרדים לחלוטין, בפייסבוק, מודעת הפרסומת שלכם משתלבת כחלק מהתוכן, ולעיתים הגולשים כלל לא ישימו לב שהם קוראים מודעה ממומנת ולא פוסט "רגיל".

פייסבוק מעודדת את זה, ותייצר לכם קמפיין יותר רווחי אם המודעה שלכם גם תעניין את האנשים ותיתן להם ערך, ולא רק תציע מוצר למכירה.

איך עושים את זה?

שוכחים מהפרסום הישן והצועק שבו רושמים "מבצע" בפונט אדום והכי גדול שיש, ועוברים לחשוב במונחים של תוכן וערך.

לשם כך, כמובן שצריך להכיר את הקהל, לדעת מה הוא אוהב ומה יעניין אותו להמשיך לקרוא.

ואז, מרוויחים פעמיים – הקהל (שאינו שבוי שלכם!) יישאר לקרוא את המודעה שלכם ויש יותר סיכוי שיתקדם לשלב הבא, ופייסבוק מצידה תראה שאנשים אוהבים את התוכן שפרסמתם ותייצר לכם קמפיין יותר אפקטיבי.

יש עוד יתרונות רבים למערכת הפרסום של פייסבוק – יכולת ניתוח הנתונים, האפשרות לבצע בדיקות בנוחות ובזול, פרסום בפלטפורמות נוספות ועוד. אין ספק שכל אלה שינו את כללי המשחק בעולם הפרסום, ובכל הפלטפורמות המשתייכות ל"ניו מדיה". אך מעל הכל, עומדת בשורת הפרסום המותאם אישית שפייסבוק הביאה והפכה לנגישה לכל עסק.