השלב הראשון בכל קמפיין פייסבוק – הגדרת מטרות

פייסבוק הביאה את קונספט הפרסום המותאם אישית, האפשרות לפרסם לקהל בעל מאפיינים ספציפיים.בנוסף, היא יצרה מערכת פרסום המאפשרת גם לעסקים קטנים "להשתתף בחגיגה" ולפרסם ביעילות.

במאמר היום נלמד את השלב הראשון בהקמת קמפיין פייסבוק – שלב בחירת המטרה.

שלב ראשון בכל קמפיין – הגדרת המטרות 

השאלה הראשונה שפייסבוק שואל בהקמת קמפיין חדש היא: מה מטרת הקמפיין? (Obective).

מטרות הקמפיין מחולקות לשלוש קבוצות מרכזיות ובכל קבוצה מספר אפשרויות.

קבוצה ראשונה – הגברת מודעות (Awareness)

בקבוצה זו יש לנו שתי אפשרויות: הגברת מודעות למותג או תפוצה.

בשני המקרים מדובר על חשיפה בפני קהל גדול בכמה שפחות תקציב.

קמפיינים אלו מיועדים לחדירה של מותג חדש לשוק, הגברת מודעות לאירוע מסוים או מאמץ שיווקי משני כחלק מקמפיין גדול יותר.

קבוצה שנייה –שיקול (Consideration)

בקבוצה זו אנחנו דורשים מהקהל שלנו לבצע פעולה פשוטה, לפי הסוגים השונים של הקמפיין:

קמפיין תנועה– בקמפיין זה אנחנו נפנה תנועת גולשים לאתר. בדרך כלל דף נחיתה או אתר של העסק.

קמפיין מעורבות– בקמפיין זה אנחנו מצפים מהגולשים למעורבות במודעה. תגובות, לייקים, שיתופים. אנחנו רוצים לוודא שהמודעה אכן מעניינת אותם.

התקנת אפליקציה– מדבר בעד עצמו…

צפיות בסרטון– כאן אנחנו נציג לגולשים סרטון עם המסר שלנו, ונשאף שהם יצפו בכמה שיותר ממנו.

יצירת לידים– בסוג קמפיין זה הגולשים נדרשים להשאיר פרטים (שם, טלפון וכתובת מייל לדוגמא) בטופס ייעודי מבלי לצאת מפייסבוק.

הודעות– בקמפיין זה הגולשים יכולים לשלוח לנו הודעה ישירה. ההודעות נשלחות דרך מסנג'ר, אפליקציית ההודעות של פייסבוק.

בקבוצתהשיקול, אנחנו כבר מצפים מהגולשים לבצע פעולה, ובדרך כלל המודעה היא רק תחילתו של מסע לקוח הממשיך מייד אחרי ביצוע הפעולה.

קבוצה שלישית – המרה (Conversion)

בקבוצה זו פייסבוק מודד את ביצוע הפעולה שאנחנו מצפים מהלקוח לעשות, ונותן לנו נתונים לפי אחוזי ההשלמה של פעולה זו, הפעולות משתנות לפי סוגי הקמפיינים.

המרות (כן, אותו השם) – בקמפיין זה אנחנו יכוליםלהוביל את הגולשים לכל אחת מסוגי ההמרות שיש לפייסבוק בקוד המעקב שלה הנקרא פיקסל. הפעולות העיקריות הן צפיה בדף, השארת פרטים ורכישה.

מכירות מהקטלוג– כאן נמדדות קניות מתוך קטלוג המוצרים הנמצא בדף העיסקי שלכם בפייסבוק.

תנועה לחנות– מדובר על תנועה פיזית! בקמפיין זה ביכולתכם לפרסם חנות (אמיתית) באזור מסוים, וההמרה מתבצעת כשאדם מגיע פיזית אליכם לחנות.

חשיבות בחירת המטרה

פייסבוק מכיר את דפוסי ההתנהגות של הגולשים, גם מעבר לפעילותם באפליקציה עצמה (אל תשאלו איך…), ולכן יודע מה הסבירות שגולש מסוים ישאיר פרטים בטופס, יכתוב תגובה, יצפה בסרטון של 3דק', ילחץ על קישור או ייקנה מוצר.

לכן, הבחירה של סוג הקמפיין משמעותית מאד להצלחתו, מפני שזה פרמטר מכריע עבור פייסבוק במציאת הקהל המתאים.