קמפיין בפייסבוק

קידום ממומן בפייסבוק | קמפיין בפייסבוק

רשת הפרסום של פייסבוק, מהווה אחוז גבוה מתמהיל השיווק הדיגיטלי של מרבית החברות והעסקים. הפרסום בפייסבוק נעשה בשיטת ה-"פוש" (דחיפה) – כלומר, אתם מזהים את קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ודוחפים להם את המוצר/שירות שאתם רוצים למכור, וזאת למרות שסביר להניח שהלקוח שלכם לא קם בבוקר וחיפש לרכוש את המוצר/שירות שלכם. תפקיד הפרסום שלכם הוא אם כן, לעורר את הצורך הזה.

שלא כמו ברשת החיפוש של גוגל, שם הגולש חיפש מוצר/שירות או מידע ספציפי באותו רגע נתון, בפייסבוק המצב שונה.  

נשאלת השאלה, איך נדע למי לחשוף את המודעות שלנו?

אחד הנושאים החשובים ביותר בהקמה ובניהול הקמפיינים בפייסבוק הוא לטרגט נכון קהל שהסיכוי שהוא יתעניין במוצר/שירות שאנו מציעים גבוה. הפרמטרים יכולים להיות תמהיל של: מיקום גיאוגרפי, מגדר, גיל, תחומי עניין, תפקידים ועוד.

למשל אם יש לנו עסק לשמלות כלה, אז נטרגט את הקמפיין שלנו לקהל ייעד של בנות מאורסות. ואם העסק שלנו פונה לבעלי עסקים, נטרגט לקהל ייעד של כאלו שהגדירו עצמם בפייסבוק כבעלי עסק.

כשעושים פרסום ממומן בפייסבוק ניתן לבנות מספר קהלי יעד לכל חשבון בפייסבוק בכל רגע נתון. ניתן ומומלץ להריץ כל קמפיין על מספר קהלי יעד על מנת לבדוק את הביצועים של הקמפיין מבחינת הקהלים ולנהל את הקמפיין בהתאם לתוצאות של כל קהל.

על מנת ליצור קהלי יעד ולערוך אותם צריך לעבוד דרך מנהל המודעות של פייסבוק (Ads Manager). חשבון המודעות של פייסבוק נגיש לכל מי שיש לו פרופיל אישי.
קהל מותאם – כולל את כל ההגדרות הדמוגרפיות: גיל, מין, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין, מקצוע/תפקיד, סטטוס בחיים וכו'.
קהל ריטרגטינג – קהל שכבר הייתה לו אינטראקציה עם העסק, אם דרך דף הפייסבוק, דרך סרטונים בפייסבוק, קהל שביקר בדף הנחיתה או באתר, במקרה של מכירות אונליין קהל שכבר רכש מוצר/שירות או שהתעניין והשאיר פרטים או העביר מוצר לסל הקניות. זהו קהל חם מאוד שכבר התעניין במוצר/שירות ועל כן הסיכויים שימיר על ידי השארת פרטים או ביצוע רכישה הם גבוהים. ניתן לטרגט קהל שביקר באתר או בדף הנחיתה יש צורך בהטמעת קוד (שנמצא בכל חשבון מודעות בפייסבוק) באתר או בדף הנחיתה. ניתן לבנות קהלים נוספים שהייתה להם אינטראקציה עם עמוד הפייסבוק (צפייה בסרטונים, מילוי טופס ליד, מעורבות בעמוד) דרך הקהלים בחשבון המודעות (במקרה הזה אין צורך בהטמעת קוד כלשהו). בהגדרות מתקדמות בקהלים שבחשבון המודעות ניתן להגדיר קהלים נוספים של גולשים שביצעו פעולות בנכסים הדיגיטליים של העסק.
קהל לוקאלייק (Lookalike) – קהלי יעד דומים לקהלי ריטרגטינג הם סיפור הצלחה במערכת הפרסום של פייסבוק, ועובדים בצורה מאוד מעניינת. האלגוריתם של פייסבוק יודע לבחור קהלים שהם דומים לקהלי הריטרגטינג שנאספו ולבנות קהלי יעד דומים על סמך כל הנתונים שיש לו על הגולשים ע"י חיפוש מכנים משותפים לקהל.

סוגי קמפיינים בפייסבוק

ניתן להקים מספר סוגי קמפיינים בפייסבוק בהתאם למטרות שונות, ולשלב בין סוגי הקמפיינים בחשבון על מנת לייצר את התוצאות הטובות ביותר בהתאם לאסטרטגיה שנקבעה.

קמפיין לייקיים לעמוד או חשיפה – הגדרת מטרה כזאת מתאימה לעסק חדש או לעסק שזה עתה פתח עמוד פייסבוק. המטרה כאן היא חשיפה של המותג/מוצר/שירות ללקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את כמות האוהדים בעמוד.

קמפיין טראפיק – קמפיין שמטרתו להביא כמה שיותר תנועה לאתר או לדף הנחיתה במטרה "לצבוע" כמה שיותר מתעניינים (חשוב מאוד שקוד פייסבוק יהיה מוטמע באתר או בדף הנחיתה), על מנת לטרגט קהל זה בקהלי הריטרגטינג והלוקאלייק. בהרבה מקרים כבר ניתן לייצר לידים מתוך התנועה שהגיעה לאתר או לדף הנחיתה בקמפיין מהסוג הזה.

קמפיין המרות – קמפיין שמטרתו לגרום לגולש לבצע פעולה באתר או בעמוד הנחיתה, להשאיר פרטים או לבצע רכישה. בקמפיין מן הסוג הזה חייבים לטרגט מעבר לקהל מותאם גם קהל ריטרגטינג וקהלי לוקאלייק.

קמפיין לידים Lead Generation)) – קמפיין שמטרתו לגרום לגולש להשאיר פרטים (שם, טלפון ומייל). קמפיין מסוג זה אינו דורש דף נחיתה או אתר חיצוני. עם ההקלקה על המודעה נפתח טופס פנימי של פייסבוק, עם או בלי אינפורמציה נוספת על המוצר/שירות, ומאפשר לגולש להשאיר פרטים.

למעשה פרטי הגולש מוזנים אוטומטית לתוך הטופס כך שלא נדרש ממנו להקליד את הנתונים. קמפיין מסוג זה מתאים למצב שאין אתר או דף נחיתה ייעודי, מתאים מאוד גם לקהלי ריטרגטינג, כיוון שהם כבר מכירים את העסק ולא צריכים לחזור לאתר או לדף הנחיתה.

קמפיין צפייה בוידיאו – מתאים יותר לחשיפה של המותג/שירות/מוצר, ומאפשר "לצבוע" קהלים לריטרגטינג עד לרמה של כמה שניות הם צפו בסרטון, או בכמה אחוזים מהסרטון הם צפו.

קמפיין התקנת אפליקציות – כשמו כן הוא, מטרתו לגרום לגולש להתקין את האפליקציה שלכם.

Call Now Button077-9975527