דף פייסבוק עסקי הוא למעשה הקשר שלכם עם הלקוחות. ניהול עמוד פייסבוק (או עמוד אינסטגרם) בצורה נכונה ותואמת אסטרטגיה הוא חלק בלתי נפרד מפעילות שיווקית. ניהול עמוד פייסבוק מעניק לכם הזדמנות לבנות קהילה פעילה, גדלה ומתחדשת של מתעניינים ומתעניינות בעולם התוכן של השירות או המוצר שלכם. עמוד פייסבוק המנוהל בצורה שוטפת ואקטיבית מאפשר לעדכן את קהל העוקבים במוצרים חדשים, בשינויים ובעדכונים השוטפים הנוגעים לעולם התוכן שבו מתנהל העסק שלכם.
אם פעם למותגים היו כרטיסי ביקור שאותם חילקו פיזית ללקוחות שלהם, כיום העמוד העסקי משמש גם ככרטיס ביקור חי, נושם ודינמי, שאליו נכנסים לקוחות פוטנציאלים ומקבלים הצצה ראשונית אל עולם המותג שלכם. הפוסטים, הסרטונים, פרטי הקשר שלכם וכמובן עמוד ה”אודות” שלכם הם תמונת מראה של העסק, וניהול עמוד פייסבוק מביא את כל האלמנטים האלה בחשבון ויוצר מהם את הסיפור של העסק שלכם, בשפה שלכם, עבור הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים.
יתרון נוסף של ניהול עמוד פייסבוק טמון בקשר הבלתי אמצעי עם הלקוח – זוהי הזדמנות להכיר אתכם ואת המותג שלכם ברמה המקצועית והאישית, להבין את האידאולוגיה ואת הסיפור שמאחורי העסק שלכם ולהכיר את האנשים והנשים שפועלים ויוצרים את המוצרים או את השירותים שאתם מציעים. בעולם רווי מוכרים, מוצרים, ושפע של הצעות – הקשר הזה עשוי להיות הגיים צ’יינג’ר – האלמנט שמשאיר את הלקוחות אצלכם והופך אותם מסתם צרכני מוצר לקהל נאמן של מותג המתאים להם בערכיו.
ניהול עמוד פייסבוק הוא כמובן גם ערוץ זמין לתת שירות לקוחות דרך הפלטפורמה של הרשתות החברתיות, לקבל תגובות מלקוחות ולשמור על קשר שוטף.
מהו תהליך ניהול עמודי פייסבוק?
בתחילת הדרך, טרם תחילת העבודה אנחנו מקיימים ישיבה שבה אנחנו לומדים את העסק שלכם: מכירים את המוצרים, את הנפשות הפועלות, מנתחים את מה שבוצע עד שהיום ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טויטר, טיק טוק ועוד), מגדירים יחד מה הלאה ומציבים את מטרות הפעילות:
מהו אופי המותג שאנו רוצים לשדר?
מי קהל היעד הרצוי והאם זה הקיים רלוונטי?
בכמה עוקבים אנחנו רוצים לעלות?
מה התמהיל הנכון בין מכר, תדמית ושירות לקוחות?
לפי התשובות ולפי הגדרת המטרות נבנה את האסטרטגיה של התוכן ונגדיר את התקציב הדרוש לניהול עמוד פייסבוק ולקידומו.
איך בעצם עובד תהליך ניהול עמודי פייסבוק איתנו?
בשלב הראשון: נבין בעזרתכם את כל מטרות הארגון, נתאם ציפיות לגבי התוצאות שאנחנו רוצים להשיג מהפעילות בעמודי הפייסבוק או האינסטגרם ונדרג את היררכיית החשיבות של המטרות.
בשלב השני: נבנה גאנט כללי, מעין שלד של פעילות לתקופה של כמה חודשים קדימה. נחליט על תמהיל התוכן ועל מטרותיו: האם מה שהכי חשוב לנו עם תחילת הפעילות הוא שיפור התדמית? האם אנחנו נמצאים בטיימינג של מכירות שבו צריך להתמקד כרגע? האם אנחנו צריכים להסביר מי אנחנו או שאנחנו מותג מוכר? תמהיל התוכן שלנו יכיל פוסטים רלוונטיים למטרות, ואז נתחיל לצלול פנימה – לבנות קהילה סביב המותג, ולייצר פוסטים מכירתיים.
בשלב השלישי: בהתאם לתכנית שלנו, לפינות התוכן ותמהיל המוגדר נכתוב את הפוסטים הספציפיים: פוסט אחד לכל פינת תוכן, שבפריסה של כמה חודשים ייצרו רצף תוכני המשקף את כל התחומים שבהם בחרנו להתמקד, ואת כל שדות הפעילות של העסק שלכם. נתחשב בתקופות חגים ובימים מיוחדים בשנה ונתייחס אליהם בתוכן (אם הם רלוונטיים לרוח המותג שלנו, ונישמר מהקשרים מאולצים).
בשלב הרביעי: עיצוב ויזואלי של כל האימג’ים עבור הפוסטים – עיצובים סטטיים, הנפשות ועוד.
בשלב החמישי: נתזמן מראש את כל הפעילות, כדי שאתם ואנחנו נוכל לראות את התכנים החודשיים גם בפועל, בעמודי התכנון של הרשתות החברתיות הרלוונטיות.
בשלב האחרון נקדם את הפוסטים עם תקציב שחילקנו לפי סדר החשיבות.
לאורך כל הדרך נבדוק את תוצאות הפעילות – תמיד נהיה עם מבט לאחור ועם האצבע על הדופק על מנת למדוד את תגובת הקהל לפוסטים שלנו. נלמד תוך כדי תנועה אילו קהלי יעד מגיבים טוב יותר, ואיזה קהל רוכש יותר, מהם הפוסטים האהובים יותר – כל האינפורמציה הזאת תאפשר לנו לדייק את העבודה העתידית ולהתאים עוד יותר את אופי הפוסטים לקהלי היעד.
ניהול עמוד פייסבוק הוא תהליך, שיש לשמור בו על עקביות בשפה הגרפית של המותג ובשפה שבה אנו מתקשרים עם הלקוחות שלנו. לכל עמוד יש שפה משלו, התואמת את רוח המותג ואת קהל היעד. יש חשיבות לניהול רציף של העמוד ולהעלאה קבועה של תוכן – שני אלמנטים השומרים על נוכחות קבועה של העסק שלכם ברשת החברתית.
יאללה בוא נדבר