הרשתות החברתיות נכנסו לחיינו בסערה לפני כמה שנים ומאז הן מהוות בהם מרכיב משמעותי. לא מעט מהמידע אותו אנו צורכים אנו צורכם דרכן, חלק ניכר מהקשרים שלנו הם וירטואליים בגלל הרשתות הללו, ואת החוויות שלנו אנחנו משתפים בכמה קליקים לכל מי שאנחנו רוצים (ולא רוצים).

המדיה החברתית כוללת כמה רשתות מוכרות ובהן: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט ואחרות, ולכל אחת יש את היתרונות שלה ואת הקונספט שלה. אם בעבר מדיה חברתית היתה אך ורק בשביל הנאה, היום היא גם כלי שיווקי של ממש מהסיבה הפשוטה – כי כולם נמצאים שם ואם כולם שם, זה גם המקום למכור. הנה כמה מהיתרונות וממה שמאפיין את המדיה החברתית:

תקשורת דו כיוונית – פעם היו אלו ההודעות הקוליות, המכתבים ושיחות הטלפון והיום זו המדיה החברתית. תקשורת דו כיוונית רלוונטית גם לקידום של עסק, מכיוון שזה כבר לא רק פרסום ללקוח אלא גם קבלת פידבקים ממנו, שאלות, הערות וצריכת מידע.

התארגנות קבוצתית – במדיה החברתית יש קבוצות סגורות או פתוחות (כאלו שכל אחד יכול לראות את פעילותן או רק חברי הקבוצה) עם תחום עניין מסוים. זה אומר שיתוף מידע בין אחד לשני, הגדלת כמות היידע הרלוונטי וכמובן למי שמפרסם מבחוץ – מכרה זהב של ממש. קבוצה שכולם בה מתעניינים במוצר או בשירות שהוא מציע. אין שום דבר דומה לזה בעולם הפיזי.

מעבר ליצירת תוכן – באתרי האינטרנט האחרים כמו גם בפלטפורמות האחרות, אפשר רק לצרוך תוכן. במדיה החברתית לעומת זאת אפשר גם לייצר תוכן, מה שיכול להיות אמצעי למשוך מתעניינים במוצר או בשירות שמציעים.

נגישות תמידית – זה כבר נוגע לכל רשת האינטרנט ולמה שהכי שינה בה את חיינו (לטוב ולרע) הנגישות התמידית. אם בעבר היה אפשר להיכנס למדיה החברתית רק דרך המחשב, היום אפשר דרך הטאבלט, דרך המכשיר הנייד ומכל מכשיר בו יש חיבור לרשת. זה הופך את המדיה החברתית לזמינה מכל מקום כמעט בעולם ובכל זמן שהוא ביממה, במילים אחרות, חיבור תמידי.

לסחוט את הלימון עד הסוף…

המדיה החברתית יכולה להיות עבור בעלי עסקים המקום האידיאלי בשביל לפרסם בו. הרשתות החברתיות אוגרות כל הזמן מידע על המשתמשים בהתאם לתחומים בהם הם מראים עניין, והמפרסם יכול לעשות שימוש במידע הזה.

קידום ממומן בפייסבוק הוא רק דוגמא אחת לכך. אפשר לפרסם מוצר מסוים רק למי שמתעניין בתחום הרלוונטי, מי שגר באזור מסוים, מי שבטווח גילאים מסוים, במצב הסוציואקונומי בשביל לרכוש את המוצר וכדומה.

כל מה שצריך זו חברת פרסום איכותית ועם ניסיון רב שתנהל את הפרסום במדיה החברתית. שימוש נכון בפלטפורמות הללו יכול להפוך כל עסק קטן כגדול לעסק מצליח. לא כדאי להתפשר על פחות מהטובים ביותר בשביל לראות את התוצאות המתאימות.