יוטיוב מחזיקה בגאווה בשני מקומות שניים מאד מכובדים. גם מנוע החיפוש השני בגודלו, וגם הרשת החברתית השנייה בגודלה.

הדואליות הזו, גם פלטפורמת פנאי וכיף וגם פלטפורמה "שימושית" הופכת אותה לכלי פרסומי שאי אפשר להתעלם ממנו.

יוטיוב, יושבת על התפר בין אתר פנאי המתאים יותר למוצרי "כי בא לי", לבין מנוע חיפוש המתאים למוצרי "אני צריך"זה הופך את הפלטפורמה לכלי שיווקי נהדר.

אך למרות היעילות והחשיפה הגדולה, זהו כלי פחות פופולרי מהרשתות החברתיות או מנועי החיפוש הנפוצים.

זה בגלל הוידאו?

אחת הסיבות שפרסום ביוטיוב פחות פופולרי אצל עסקים הוא הצורך להכין סרטון.

אם בקמפיין פייסבוק אנחנו צריכים טקסט קצר ותמונה פשוטה, ובקמפיין גוגל לנסח 3 שורות שישלחו את הגולשים לאתר, בקמפיין יוטיוב נדמה שההפקה הנדרשת מבעל העסק היא הרבה יותר מורכבת ויקרה, וגם דורשת ממנו "מיומנות" של עמידה מול מצלמה.

אבל האמת, שלא חייבים הפקה גרנדיוזית. כבר נתקלנו בסרטונים שצולמו עם הטלפון, בלי תסריט מהוקצע, ובלי שחקנים מדופלמים, שעשו עבודה מצוינת.

אפשר בקלות לקבל הדרכה בסיסית מסוכנות שיווק רצינית, או אפילו למצוא מידע חינמי ברשת המספיק כדי לייצר סרטון אפקטיבי לקמפיין יוטיוב.

לא רק וידאו

אמנם יוטיוב היא פלטפורמה של סרטונים, אך אפשרויות הפרסום הממומן בה כוללת, חוץ ממגוון אפשרויות של קידום סרטונים, גם הופעה של באנרים במהלך סרטונים, כך שיש אפשרויות  להשתמש בכוח הפרסום של יוטיוב בלי להפיק כלל סרטוני וידאו.

אורגני או ממומן?

כיאה לכל פלטפורמה (כמעט) בדיגיטל, גם ביוטיוב ישנה אפשרות של פרסום אורגני או של פרסום ממומן.

הפרסום האורגני מתבסס על פתיחת ערוץ לעסק ופרסום סרטונים רלוונטיים. מתחת לסרטונים יש מקום לתיאור הסרטון ובו ניתן לשלב גם קישורים לאתר, לדף נחיתה ועוד.

הדירוג של הסרטונים האורגניים הוא יציר כלאיים של מנוע חיפוש ורשת חברתית, מצד אחד הוא יתבסס על מילות חיפוש, תגיות, והתאמת התוכן למה שגולשים חיפשו, ומצד שני למעורבות בסרטונים –לייקים, תגובות ושיתופים.

ויש גם בונוסים:

בונוס ראשון – הופעה בתוצאות החיפוש של גוגל. סרטונים פופולריים ביוטיוב מופיעים גם בתוצאות החיפוש הרלוונטיות בגוגל.

בונוס שני – ערוץ יוטיוב מצליח, לבד מהיותו כלי שיווקי מצוין, יכול להיות אפילו מקור הכנסה נוסף.

 

הפרסום הממומןביוטיוב יתבסס על הצגת הסרטון שלך בצורת "פוש" כמו פרסומת בטלוויזיה. ישנן מספר אפשרויות לקידום הסרטון, החל מהופעה לפני סרטונים, תפיסת מקום בתוצאות החיפוש ועד "השתלטות" על כל דף הבית של יוטיוב למשך 24 שעות.

התשלום הוא בשיטת "תשלום לפי צפייה" כך שאם צופה דילג על הסרטון לפני שעברו 30 שניות או לפני שהסתיים הסרטון (אם הוא קצר מ 30 שניות) המפרסם לא נדרש לשלם.

מחיר ממוצע לצפייה נע סביב 10 אג'. עבור צפייה של סרטון מלא או 30 שניות לפחות זהו מחיר אטרקטיבי ביותר.

לסיכום

יוטיוב היא פלטפורמה פופולרית, המאפשרת לכם חשיפה גבוהה בזמן קצר ובמחירים אטרקטיביים.

כדאי להתגבר על המכשולים המונעים מכם להשתמש בפלטפורמה הזו ככלי שיווקי ולהתחיל לנצל את היתרונות שלה.