אז איך זה מתחיל? בשאלות

אחת הפגישות החשובות ביותר עם לקוח היא פגישת ההיכרות.
מעבר להיכרות האישית והכימיה שהיא מאוד חשובה, לפני שמתחילים לעבוד ולייצר תשתית דיגיטלית לכל כלי השיווק צריך לעשות ריסטארט ולבחון את כל חלקי הפאזל ע"י כמות מכובדת של שאלות וברזולוציה גבוהה ורחבה כמה שיותר:

מטרה

בואו נתחיל מהעובדה ש"להגדיל הכנסות" זאת לא מטרה שיווקית, זאת מטרה עסקית עם יעד ריאלי של גידול בהכנסות.
אם בחרתם בסדר גודל של 50% גידול בהכנסות ל5 השנים הקרובות לדוגמה, אפשר להתחיל לבחון אם היעד ריאלי ביחס לגידול בשוק ואיזה מטרה שיווקית צריך להגדיר כדי לעמוד במשימה.
האם עליה במודעות למותג היא המטרה המרכזית? האם בשלב הקנייה החוזרת לקוחות יישארו נאמנים? אולי מיקוד במוצר ספציפי עם אחוזי רווח גדולים יכולה להיות המטרה? או שאולי פשוט צריך להעלות את כל המחירים ב0.05% כך שבלי יותר מדי השקעה ומאמץ הגעתם ליעד, כמובן מבלי לפגוע בתדמית המותג.

עכשיו כשהמטרה ברורה יותר השאלות יהיו ברורות עוד יותר:
האם המטרה היא לשמר לקוחות קיימים? אם כן, צריך להתמקד בשירות ולייצר קשר אישי חזק יותר עם הקהל בסושייאל.
האם המטרה היא לקדם מוצר דגל ספציפי? אם כן, רצוי למקד את כל המסרים במוצר עצמו ולתקופה ארוכה ומוגדרת, כאשר בהמשך מתחילים להעלות את המודעות לשאר המוצרים.
האם המטרה היא העלאת מודעות? אם כן, חשוב לייצר אופי מבודל למותג וליצור מגוון קמפיינים שגורמים ללקוחות לזכור ולהיקשר למותג.

מיתוג

האם ישנה שפה גרפית עם צבעוניות אחידה, פונט נבחר ולוגו מהודק, מבודל וקליט?
האם ישנו סיפור אמיתי ומיוחד שאפשר לספר על העסק?
האם נקבעה אישיות למותג, מהי הדמות הזאת, האם שפת הכתיבה רצינית, הומוריסטית או אישית?
מה אופי החברה ומה אופי המנכ"ל? שכן מותג שלם הוא אחד ששלם עם עצמו.

סקירה

מה עבד טוב עד עכשיו ומה לא? אילו כלים היו יעילים ואיפה התבזבז תקציב?
האם קהל היעד הוגדר ע"י גיל, אזור, תחומי פעילות, מעמד סוציו אקונומי, והאם כלי המדיה מתאימים לו?
האם החברה מסונכרנת עם הפעילות השיווקית מרמת פרסום ATL ועד תמהיל שיחת המכירה?
האם אנשי השטח משקפים את המצב בפועל ויוצרים מפה שיווקית ברורה יותר לאנשי השיווק?

תקציב

מהו התקציב החודשי הנכון? האם נקבע מחיר ליד רווחי ועל מה הסתמך החישוב?
מהי חלוקת התקציב בין מכר לתדמית והאם ישנה תוכנית שנתית עם יעדים ברורים?

הדרך היחידה לייצר תשתית יציבה וברורה למותג היא להוריד את מנגנון ה"אני יודע הכל, אני מבין יותר טוב ואני כבר מספיק זמן בתחום" ולשאול כמה שיותר שאלות, כי התשובות, יעשו ללקוח הרבה מאוד סדר בראש גם בלי קשר לפרסום במטרה להשתפר תמיד.

אז עכשיו ששאלנו את כל השאלות – לכם יש שאלות? מוזמנים לדבר איתנו

Call Now Button077-9975527