אתם נוסעים ברכב שלכם כשברקע מוזיקה נעימה של גלגל”צ, ובחצי עין אתם על המסך של הסמארטפון, מציצים בוויז לראות מהי הפנייה הבאה שלכם. רגע לפני הפנייה אתם נעצרים ברמזור אדום, ומבט חטוף נוסף במסך מציג בפניכם באנר שתופס כחצי מהמסך שמבשר לכם שממש 2 דקות מכם יש מסעדה מצויינת שכדאי לכם להיכנס אליה וכל מה שאתם צריכים הוא ללחוץ על לחצן הניווט לשם…
זו היא אחת מ-3 דרכי פרסום בוויז, ואם אתם עסק שנדרש לתת הוראות הכוונה אליו, או אם אתם בעלי מסעדה או כל מקום בילוי אחר שרוצה למשוך אליו לקוחות, או מנהלי השיווק של אחת מהרשתות הגדולות שרוצה לחשוף את פריסתה, כדאי לכם לקרוא את ההמשך…
Waze – פרסום מבוסס מיקום
כשחברת Waze הוקמה והתחילה אט אט להיכנס למודעות הציבור, כולם שאלו: מהו המודל העסקי של החברה? ממה היא מתכוונת להתקיים? וכשב-2013 החברה נמכרה לגוגל תמורת כמעט מיליארד דולר עוד הרבה יותר גבות הורמו. אך כנראה שכשגוגל קונה חברה ועוד בסכום כזה היא יודעת למה היא קונה, ואכן, מערכת הפרסום של אפליקציית וויז הולכת ומתפתחת, והיכולת לדעת איפה נמצא כל אחד ואחד מלמעלה מ-50 מיליון המשתמשים שלה ברחבי העולם, ובישראל מעל ל-2 מיליון כאלו, הם החוזק שלה ובעתיד הלא רחוק, עיקר הרווחים שלה.
פרסום בוויז ב-3 אופציות
יש אם כן למעלה מ-2 מיליון נהגים ישראלים שעושים שימוש יום יומי באפליקציה, וזו ההזדמנות שלכם בעלי העסקים המקומיים “לתפוס” את תשומת ליבם ולמשוך אותם אליכם. יש 3 אופציות לפרסום בוויז:
- הוספה לתוך מערכת Waze – מערכת וויז היא מנוע חיפוש קטן בו מוקלדים פרטי מיקום כלשהוא. אם תוסיפו את העסק שלכם למערכת, מי שיחפש אתכם לפי שם יקבל פרטים כמו: סוג השירותים שאתם מציעים, שעות הפעילות, כתובת אימייל או אתר אינטרנט, מס’ טלפון ואפשרות לחיוג ישיר מהאפליקציה, וכמובן, ניווט מהיר לעסק שלכם.
למי זה מתאים? – לכל עסק שהוא, שרוצה להציג נוכחות נוספת ברשת.
- פרסום באמצעות באנר – זוכרים את הדוגמא שהצגנו בתחילת המאמר? אז זה בדיוק זה… מדובר על מודעות פרסומיות לכל דבר בצורת באנר שקופץ ותופס כחצי מסך, באנר עם מסר שיווקי כלשהוא. הבאנר מאפשר חיוג מהאפליקציה כמו גם ניווט מהיר לבית העסק.
למי זה מתאים? – לעסקים שרוצים לבלוט במערכת ורוצים למשוך את הלקוחות הקרובים אליהם גיאוגרפית על ידי הצעה ייחודית ומעניינת.
- פרסום באמצעות “סיכה ממותגת” – האופציה מאפשרת לקבל סיכה ממותגת ולהכניס אליה תמונה מסויימת או לוגו שלכם. הסיכה מופיעה על מפת Waze באופן אוטומטי לכל הנהגים שנמצאים בסביבה. נגיעה בסיכה תציג פרטים נוספים אודות העסק – סוג השירותים, שעות פעילות, כתובת האתר, טלפן לחיוג ישיר וכמובן אפשרות לניווט מהיר.
למי זה מתאים? – לעסקים שהלקוחות שלהם עשויים להגיע אליהם על פי קירבה כמו: בתי קפה, תנות דלק, מסעדות ואחרים.
פרסום ב- Waze יכול להתאים ללא מעט עסקים שרוצים למשוך אליהם את הנהגים שבסביבתם, ויכול להוות חשיפה משמעותית מאוד. הבחירה בסוג הפרסום כמו גם שיפור הדירוג של העסק בתוצאות החיפוש של המערכת צריכים להתבצע על ידי חברה מקצועית שהספיקה כבר לצבור ניסיון בתחום.
מה שבטוח הוא שעם פרסום ב- Waze תוכלו להגיע אל היעד (היעד השיווקי שלכם)